Assalamualaikum Wr. Wb

SELAMAT DATANG

ADNIN JAMILAH

I come just to be me, not to prove anything. Saya pernah jatuh, saya pernah berlari terlalu kencang, saya pernah merangkak, saya pernah terbangun lagi, saya pernah marah, saya pernah sedih, saya pernah menyesal, saya pernah merasa "buta", saya pernah merasa "tuli", namun saya yakin bahwa DIA tidak akan pernah meninggalkan saya







Selasa, 15 Maret 2011

Jika cinta dikhianati




Apabila cinta dikhianati..
Walaupun mempunyai kehidupan tetapi aku merasa yang tidak aku bernyawa lagi
dan ianya membuatkan dunia kehidupan menjadi kelam-kabut dan huru-hara
Dalam keadaan ini aku hanya berdoa pada yang maha Esa..
Kerana dalam masa yang singkat ia telah menuntut untuk mendapat kebebasan dari cinta
yang kami selami, menjaganya dan menghargainya..

Apabila Cinta dikhianti
Jika dihari kegembiraannya pasti akan menjadi hari kegelapan untukku
Kerana dia menemui orang yang dicintai dan meletakkan di tempat teratas
Jika dikala malam mengusik jiwa dan tidak tenteram tetapi dia dalam keadaan bermimpi indah
Apa yang perlu aku lakukan jika dia adalah yang terbaik dalam hidupku?
Dan apa yang perlu aku katakan untuk perkara mengejutkan ini

Menggunakan banyak alasan untuk menutupkan kesalahan..
Tapi tidak akan ada satu AYAT pun yang akan memberhentikan KESAKITAN dihati
Kerana disaat aku masih berduka dan saat itu juga dia tinggalkan aku 'semula'
Inikah erti cinta? Cinta yang dikhianati..

Kau dapatkan hatinya tetapi tidak menghiraukan Kesakitan hatiku
Jika Kau adalah yang benar dan akulah pesalah,,
Inginku ketahui apa masalah sebenarnya..
Kerana kau tinggalkan tanpa kesan cinta yang pernah dibina
Kekejaman yang kau lakukan amat mendalam kesannya dari cinta yang kau bina

1 komentar: